خبر بلاگ

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰۷
مرداد

خرید دوربین مداربسته


جامعه بشری هرگز در زمان مورخ این جور سیری ناپذیر با در سرویس به چنگ آوردن تکنولوژی به ثبت و ضبط همه اتفاق ها اطراف خویش نپرداخته است . در حالی که در خیابان گام می زنید کافی است مقداری مکث نمایید و به محیط اطراف خویش با اعتنا نگاه فرمائید , دست‌کم یک دوربین مدار بسته نظاره گر شما خواهد بود .

 

دوربین مداربسته


خرید اشکال دوربین مدار بسته


امروزه با ترقی تکنولوژی , ارتقا جمعیت و شلوغی در جامعه زمینه چک بر امنیت اماکن همگانی , در اختیار گرفتن راه‌بندان یا این که ضبط حادثه ها حتمی به لحاظ میرسد . اگر چه دوربین مدار بسته برای منزل ها هنوز کالایی گران قیمت به حساب آورده می شود البته کمتر دکان یا این که مکانی فارغ از حضور یکسری دوربین در بیرون و باطن آن مشاهده میشود .
دوربین مدار بسته در انگلیسی CCTV  ( Closed Circuit Television ) نامیده می شود که در معنای تلویزیون مداربسته است ولی از آن جایی که دوربین بخش مهمی از این سیستم را تشکیل میدهد ما به آن دوربین مدار بسته می‌گوییم . چنانچه قصد شناخت یا این که خرید دوربین مدار بسته را دارید با ما درین مقاله همراه گردید تا گونه های آن را بررسی کنیم . مدام برای اطلاع از به روزترین ارزش دوربین مدار بسته و مشورت کردن با اشخاص کارشناس به مرکز ها مطمئن مراجعه‌کنید .

 


گونه های دوربین مدار بسته

 

سالیان از ثبت اولی تصاویر سیاه و سپید با دوربین های مدار بسته می گذرد و روز جاری ما شاهد جور های مختلف آن و  ثبت تصاویری با وضوح فراتر هستیم . امروزه دوربین مداربسته این امکان را دارااست که به راحتی با زوم کردن در نقطه متبوع جزئیات و وضوح بیشتری را نشان دهد . دوربین های مدار بسته با اعتنا به تکنولوژی ساخت به یکسری گونه تقسیم می‌شوند :

دوربین مدار بسته آنالوگ : اگر چه این جور دوربین از نسل کهن دوربین مدار بسته است البته به دلیل آسانی , کاربری سهل و ارزش کم در مقیاس های کوچک و خانگی کاربرد بسیار دارااست . یک سری دوربین آنالوگ , کابل کواکسیال و یک دستگاه DVR اجزاء دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی را تشکیل می دهند . رزولوشن تصویر از فاکتورهای اصلی یک دوربین مداربسته است که‌این جور دوربین به دلیل کیفیت تصویر زیر نهایتا رزولوشن 582*960 را داراست . البته در دوربین های آنالوگ HD این ضعف بر طرف شده و شما با تصاویری با رزولوشن فراتر و وضوح تصویر خوب تر روبه رو می‌باشید . این جور از دوربین مدار بسته که اشکال HD - TVI , HD - CVI , HD - HSD و AHD را تشکیل می‌دهد توانا به تصویرنمایی با رزولوشن 1080*1920 می‌باشند .


    دوربین مدار بسته ذیل شبکه یا این که IP : ضعف دوربین های آنالوگ در رزولوشن و انتقال تصاویر باعث به ایجاد نسل جدیدی از دوربین های مدار بسته با تنوع بالا در رمزگذاری و کیفیت بالای تصاویر شد . این مدل دوربین مدار بسته تصاویری از 0 . 3 تا 29 مگاپیکسل را پشتیبانی می نماید و تفاوت بخش اعظم ی آن با دوربین مدار بسته آنالوگ در انتقال داده ها از روش شبکه وب است و خویش دوربین توان پردازش داده ها را دارااست . تفاوت گونه انتقال داده ها و کیفیت بالای تصاویر دریافتی سبب تفاوت در بها دوربین مدار بسته زیر شبکه و هزینه بیشتر آن شده‌است .
گونه های دوربین مدار بسته مبتنی بر گونه انتقال
برخلاف دوربین هایی که انتقال داده ها آنها بر پایه ی کابل انجام می‌گیرد دوربین مدار بسته بی سیم از کابل غنی است . تصاویر در دوربین مدار بسته بی سیم از روش شبکه وایرلس  ( wireless ) انتقال می یابد و برق موردنیاز آن را باطری تامین می نماید .

  • خبر بلاگ
۰۲
مرداد
گوگل خط هیروگلیف را ترجمه می کند

گوگل ابزاری ابداع کرده که با کمک هوش مصنوعی خط هیروگلیف را ترجمه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،گوگل ابزاری برای ترجمه خط هیروگلیف ارائه کرده که با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر متون مصر باستان را رمزگشایی می کند.

این ابزار جدید «فابریشیاس»(Fabricius)نام دارد و با استفاده از یادگیری ماشینی به کارشناسان کمک می کند با آپلود تصاویر رمزهای هیروگلیفی را دریابند.

البته این ابزار برای افراد عادی نیز قابل دسترسی است. افراد می توانند با تایپ کردن یک پیام، معادل هیروگلیفی آن را دریافت کنند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

همچنین کاربران می توانند نشانه های هیروگلیفی را رسم و قابلیت هوش مصنوعی گوگل برای شناسایی  نشانه های مذکور را بررسی کنند. ابزار فابریشیاس از فناوری AutoML ابر گوگل استفاده می کند و به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه  می دهد به راحتی ماشین یادگیری را برای شناسایی انواع مختلف اشیا آموزش دهند.

این ابزار برای موبایل و دسک تاپ عرضه شده و دارای سه بخش  آموزش، بازی و کار است.

  • خبر بلاگ